Micromagic Belgie Forumindex Micromagic Belgie
Website van en voor alle MM's in Belgie

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag EK 2007

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Micromagic Belgie Forumindex -> EK 2007
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Froos
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 11:29 am    Onderwerp: Verslag EK 2007 Reageren met citaat

Beste Belgische MicroMagic zeiler, hier volgt een verslag van het eerst EK Micromagic zeilen van afgelopen 3,4 november 2007.

Zaterdag ochtend arriveerde ik al vroeg bij roei&zeilvereniging Gouda aan de Reeuwijkse plassen. Na ingeschreven te hebben en bekende te begroet te hebben eerst even snel naar de boten van de competitie gekeken. Aiai dat zag er allemaal top uit zeg! In de meeste Europese landen waren de best gekwalificeerde zeilers uitgezonden met aanvullingen van landen waar de MM nog redelijk nieuw is. Er was zelf een zeiler uit Australië! AL snel ben ik maar het water opgegaan om aan de finetunning te gaan werken. De condities waren er ook naar. Weinig tot geen wind……Omdat er 51 boten van start zouden gaan werden de boten ingedeeld in 3 groepen; A B en C. Is moeilijk uit te leggen maar via een kwalificatie race kom je in A B of C terecht. C start als eerste een race. Nummers 1 tm 6 mogen dan meestarten in de B groep. De beste 6 hieruit starten weer in A. Dus eigenlijk heb je de volledige uitslag pas als de A groep gefinished is. Ik ben zeker geen kei in lichtweer varen en ik had absoluut meer wedstrijden moeten varen als voorbereiding naar het Ek. Gevolg was nl dat ik pas halverwege de eerste dag een beetje op niveau kwam. Waar ik tijdens het ONK voor de meeste Spaanse en Engelse boten kon blijven werd dat nu erg moeilijk. Echter is het super om in jou groep met 21 boten van start te gaan! Iedereen wordt doodstil vlak voor de start en kijk gespannen naar z’n boot en het veld. Ik moet zeggen dat er extreem fair werd gevaren. Boten over stuurboord maakte goed ruimte voor hun over bakboord varende collega’s. Efin ik sloot de dag af met een 46’ste algemene positie.

S’avonds zouden we voor het schippers diner een kleine stemming houden om te beslissen welke regelgeving we gaan gebruiken tijdens het volgende Ek en waar dit EK gehouden zal gaan worden.
Besloten is dat tijdens het volgende EK de huidige internationale regelgeving van kracht blijft, met 46 tegen 5 stemmen.
Unaniem werd besloten dat we het volgende EK in Spanje gaan houden, details volgen natuurlijk nog.
Ook ben ik nu comité lid, die helpt bij het opzetten van het volgende EK, en ik zal de mening en wensen van België behartigen (dus niet mijn mening maar de Belgische mening)

Hierna hebben we gezellig gegeten met alle schippers alvorens na een klein drankje iedereen zn bed opzocht.

Zondag ochtend bleek er echter nog minder wind te zijn. In mijn heats gebeurde het vaak dat iedereen 5 minuten stil lag bij de bovenboei. Mede hierdoor moesten wedstrijden soms ingekort worden en werd de 12de heat geschrapt.

De nieuwe en eerste Europees Kampioen in niemand minder dan Thomas Dreyer (GER 15), en ontwerper van de Micromagic. 2de is geworden Kim Baub (GER489) en 3de de sympathieke Engelsman Mike Weston (GBR 34). Beste vrouw was Meritxell Cornudella (CAT83) met een algemene 48ste plaats. Thomas vaart echt heel erg goed. Zijn maneuvres zijn scherp, vaart klem langs alle boeien ook al zijn die soms 60 meter ver weg en maakt 0 fouten.

De volledige uitslag vind je hier:
http://steven.micromagic.nl/ek2007/uitslag.jpg

Een paas sfeerfotos
:

Voor meer fotos kun je kijken op:
http://picasaweb.google.nl/micromagic.nl/MMEuropeansReeuwijk2007

Verder hoop ik dat wij een mooi jaar tegemoet gaan met veel wedstrijden en veel nieuwe MM-zeilers. Met als hoogtepunt een echt Belgisch kampioenschap en een team deelname aan het volgende EK in Spanje!
40 Mhz #50 #53 #86 #407 #417
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Micromagic Belgie Forumindex -> EK 2007 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: